RU BY EN
Галасаванне
Якія надпісы стымулююць Вас да куплі?
 

 
Навіны
15.11.2018
Дзень работнікаў сельскай гаспадаркі
Дзень работнікаў сельскай гаспадаркі ў РУП «Беларуснафта-Асобіна»
10.11.2018
Сваімі рукамі
Правесці рамонт, укараніць сістэму дэзінфекцыі — рамонтна-будаўнічая брыгада, інжынерная служба і энергетыкі РУП «Беларуснафта-Асобіна» здольныя вырашыць любую задачу. Гаспадарчым спосабам зэканоміў прадпрыемству дзясяткі тысяч рублёў.
 

Белоруснефть

Заканадаўства

 

Агляд заканадаўства рэгламентуе працу з грамадзянамі

У нашай дзяржаве прыняты шэраг нарматыўных актаў, мэта якіх стварыць вялікія гарантыі грамадзянам для звароту іх у дзяржаўныя органы. Права грамадзян на зварот — адно з найбольш важных канстытуцыйных правоў грамадзян.

У Беларусі парадак звароту грамадзян з прапановамі, заявамі і скаргамі, а таксама парадак іх разгляду вызначаны Законам ад 18.07.2011 № 300 — 3 «Аб зваротах грамадзян». У адпаведнасці з палажэннямі названага Закона звароту адрасуюцца службовым асобам органаў, устаноў, арганізацый і прадпрыемстваў, у кампетэнцыю якіх уваходзіць рашэнне пастаўленых у зваротах пытанняў. Звароты грамадзян падлягаюць рэгістрацыі і абавязковаму разгляду. Службовыя асобы ў межах сваёй кампетэнцыi абавязаны ўсебакова і поўна разгледзець зварот, прыняць неабходныя меры для яго аб'ектыўнага дазволу і паведаміць грамадзянам аб выніках разгляду. Пры гэтым забараняецца перадаваць скаргі грамадзян службовым асобам тых органаў, устаноў, арганізацый і прадпрыемстваў, рашэнні, дзеянні або бяздзейнасць якіх абскарджваюцца.

У мэтах поўнага, хуткага і правільнага рэагавання на звароты заканадавец нам дакладныя патрабаванні да зваротаў грамадзян.

Парадак разгляду пісьмовых зваротаў

1. Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.

Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 гэтага Закона.

Пункт 1 артыкула 10 дапоўнены часткай чацвёртай Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. № 306-З

2. Звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

3. Арганізацыі пры паступленні да іх пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўнікаў у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку , устаноўленым гэтым Законам, пакідаюць звароту без разгляду па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікаў з растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

4. Калi вырашэнне пытанняў, выкладзеных у ходзе асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём, адпаведныя службовыя асобы не разглядаюць зварот па сутнасці, а тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.

Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце і адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым гэтым Законам для пісьмовых зваротаў.

5. Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, якое здзяйсняецца ці здзейсненае, або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць працоўных дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

6. Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзеянне) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

Тэрміны разгляду зваротаў

1. Плынь тэрмінаў, якiя вызначаюцца месяцамі або днямі, пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў арганізацыі, унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка.

Працягу тэрмінаў, вызначаных месяцамі або днямі, вылічаецца ў месяцах або каляндарных днях, калi iншае не ўстаноўлена гэтым Законам.

Тэрмін разгляду зваротаў, накіраваных у адпаведнасці з часткай першай пункта 3 артыкула 10 гэтага Закона ў арганізацыі для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, вылічваецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі зваротаў у гэтых арганізацыях.

Тэрміны разгляду зваротаў, накіраваных дэпутату Палаты прадстаўнікоў, члену Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, дэпутату мясцовага Савета дэпутатаў, адсутных у сувязі з адпачынкам, часовай непрацаздольнасцi, службовай камандзіроўкай, вылічаюцца з дня, наступнага за днём заканчэння водпуску, часовай непрацаздольнасці, службовай камандзіроўкі.

Прадстаўніцтва заяўнікаў пры рэалізацыі права на зварот

1. Грамадзяне рэалізуюць права на зварот асабіста або праз сваіх прадстаўнікоў. Асабісты ўдзел грамадзян пры падачы і разглядзе зваротаў не пазбаўляе іх права мець прадстаўнікоў, роўна як і ўдзел прадстаўнікоў не пазбаўляе грамадзян права на асабісты ўдзел пры падачы і разглядзе зваротаў.

Пісьмовыя і электронныя звароты ад імя недзеяздольных грамадзян падаюцца іх законнымі прадстаўнікамі. Вусныя звароты недзеяздольных грамадзян выкладаюцца на асабістым прыёме іх законнымі прадстаўнікамі.

Юрыдычныя асобы рэалізуюць права на зварот праз свае органы або сваіх прадстаўнікоў (далей, калі не вызначана іншае, — прадстаўнік юрыдычнай асобы).

2. Прадстаўнікі заяўнікаў пры падачы і разглядзе зваротаў могуць здзяйсняць дзеянні, права на ажыццяўленне якіх маюць заяўнікі, у межах прадастаўленых iм паўнамоцтваў.

3. Прадстаўнікі заяўнікаў ажыццяўляюць свае паўнамоцтвы на падставе актаў заканадаўства, альбо актаў упаўнаважаных на тое дзяржаўных органаў, альбо даверанасці, аформленай у парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам.

 Патрабаванні, што прад'яўляюцца да пісьмовых зваротаў

1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

2. Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем названых у пункце вышэй, павінны змяшчаць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

3. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

4. Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

5. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

6. Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

7. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэту інфармацыю.

 
Каталог
прадукцыі

Вытворца сайта - Компас Анкета для партнёраў Анкета для пакупнікоў Аддзел збыту:
+375 (2336) 41-348, 41-102, 41-104
41-371,41-105, 41-370, 41-372
osobino_market@beloil.by